Wat een rare naam zul je misschien wel denken? Voor ons is deze naam al een vanzelfsprekendheid. Maar hoe zijn we hier nu eigenlijk aan gekomen?
Het uitgangspunt voor het verzinnen van een naam was YellowFinance, ons grote zusje. Een organisatie met ‘CFO-as-a-service’ als uitgangspunt. YellowFinance is een kwaliteitslabel in de finance-markt en de merkbeleving is vooral gericht op opdrachtgevers.
Voor de nieuwe generatie wilden we iets neerzetten wat de doelgroep zou aanspreken en waar ze zich mee zouden kunnen identificeren. Iets met lef en een beetje rebels, maar wel aaibaar.
Uiteraard wilden we het thema met kleuren en de bekende ‘O’ niet loslaten. Twee van de drie oprichters hadden ook een lichte voorkeur voor oranje. Daar zijn we dus mee aan de slag gegaan.
Ook wilden we (net als bij YellowFinance) twee woorden gebruiken en het liefst iets wat lekker bekt.
Vanuit Orange zijn we gaan stoeien. In eerste instantie kwamen we uit op OrangeOutlaws. Dat gaf wel heel veel invulling aan wat we wilden uitstralen, namelijk vrijbuiters en vrije geesten. Dit hebben we vervolgens in de markt afgetoetst maar bleek toch iets teveel richting het ‘randje’ te zijn. Niet zozeer voor de kandidaten maar wel richting opdrachtgevers. We moesten toch één stapje terug.
Ga er maar aan staan, een goede bedrijfsnaam met twee O’s. Op enig moment kwamen we op OrangeOriginals. Ook heel leuk maar voelde niet helemaal OK (wellicht wat soft). Ook is het woord Originals wel erg lang in combinatie met Orange.
Het woord Only zweefde al wel een tijdje rond maar het was niet meteen een heel expliciete ‘ja’. Na de nodige drank en wat tijd om het te laten indalen, uiteindelijk toch vol overtuiging voor deze naam gekozen. Het geeft richting aan de community die we willen zijn, het geeft richting aan de jongere generatie en het feit dat iedereen zichzelf mag zijn als individu.
En nu maar hopen dat jullie onze naam en uitstraling op dezelfde manier beleven